لزوم تعامل مدیریت شهری مشهدمقدس با حوزه‌های علمیه در حوزه‌های فرهنگی و مساجد لزوم ورود جدی‌تر شهرداری مشهدمقدس به حوزه شهر ترمیمی پایانه اتوبوس‌رانی شهید مفتح مشهد چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ ۱۸۰۰ میلیارد برای حوزه فرهنگی مناطق کم‌برخوردار شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از ترافیک بولوار شاهنامه مشهد + پاسخ باران بهاری، آلودگی مشهد را شست (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۹۶۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی برای آبادانی بیشتر محدوده منفصل توس رونمایی از سند جامع آموزشی و فرهنگی آب در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری نقش کهن الگوها در زیست شهری تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) تکرار گرانی و کمبود بلیت در دهه کرامت امسال | کف قیمت بلیت سفر به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
سرخط خبرها

حمل‌ونقل شهری در خدمت زائران مشهد

  • کد خبر: ۱۸۳۴۱۹
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
حمل‌ونقل شهری در خدمت زائران مشهد
شهرآرا به جزئیات خدمات رسانی بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی شهرداری مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر پرداخته است.

به گزارش شهرآرانیوز با آغاز دهه پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) شهر مشهد کانون توجه و گردهمایی شیعیان جهان خواهد بود و مشتاقان اهل بیت (ع) از سراسر ایران و دیگر کشور‌های جهان به مشهد خواهند آمد. از همین رو بخش حمل‌ونقل شهرداری مشهد به عنوان متولی رفت‌وآمد زائران در این ایام در بخش‌های مختلف کاری تدابیر لازم برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران بارگاه رضوی را اندیشیده است و ناوگان‌های مختلف حمل‌ونقلی شهرداری در آماده باش کامل هستند.

پایانه‌های مسافربری آماده برای‌خدمت‌رسانی

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد هم از آماده‌باش پایانه‌های این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در دهه آخر صفر خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود در این ایام شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی ورود و خروج زائر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد باشیم.

به گفته سید مهدی امامی میبدی هماهنگی و آماده‌سازی ۱۰ سکو در پایانه امام رضا (ع) برای خدمات‌دهی به زائران و اعزام کاروان‌های دربستی انجام شده است و به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای افزایش خدمات عابربانک‌ها و خدمات‌رسانی به رانندگان نیز توجه شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی فضای اسکان موقت با ظرفیت ۳۰۰ نفر برای حوادث غیرمترقبه از دیگر اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد برای دهه آخر صفر است. همچنین با پیگیری‌های انجام‌شده روزانه حدود ۱۰۰ هزار لیتر سوخت (نفت و گاز) برای تأمین سوخت اتوبوس‌ها در جایگاه سوخت‌گیری پایانه امام‌رضا (ع) پیش‌بینی‌شده است.

امامی به اجرای طرح خدمات‌رسانی به مسافران در راه مانده (ابن‌سبیل) اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح برای زائرانی که توانایی خرید بلیت برگشت خود را ندارند بلیت برای عزیمت به شهرهایشان به‌صورت رایگان تأمین می‌شود. وی با اشاره به اینکه تأمین ناوگان برای خدمات‌دهی سفر‌های برون‌شهری بر عهده اداره کل راهداری است، ادامه داد: برای کمک به جابه‌جایی مسافران در روز پایانی سفر ۱۰۰ دستگاه ون از سوی شهرداری مشهد برای مسیر‌های داخل استان آماده‌سازی شده است که پیگیر دریافت مجوز تردد از پلیس راهور استان هستیم.

نظارت ترافیکی ۲۴ ساعته در شهر

همچنین مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در راستای اجرای طرح‌های ممنوعیت تردد وسایل نقلیه شخصی در تمام معابر منتهی به حرم و پاک‌سازی این معابر با همکاری پلیس راهور تدابیر لازم اندیشیده شده است.

علی سمیعی با اشاره به اینکه در صورت اعلام مدیریت بحران و بنا بر نیاز‌های احتمالی در مدیریت ترافیک معابر شهر، امکان ۲۴ ساعته شدن خدمات مرکز کنترل ترافیک شهرداری در این ایام وجود دارد، ادامه داد: همچنین در راستای بهبود وضعیت ترافیکی شهر در این روز‌ها اطلاع‌رسانی لحظه‌ای ترافیک از طریق تابلو‌های پیام متغیر در معابر شهر انجام می‌شود.
وی بیان کرد: استقرار اکیپ‌های تعمیرات و رفع نقص تجهیزات ترافیکی و همکاری با پلیس راهور برای برقراری انضباط ترافیکی در هسته مرکزی شهر از دیگر تدابیر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در دهه پایانی ماه صفر خواهد بود.

خدمات‌دهی صلواتی مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز با اشاره به تدابیر ویژه این شرکت برای تسهیل در رفت‌وآمد زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شبکه مترویی مشهد در دهه پایانی ماه صفر گفت: در راستای تسهیل در رفت‌وآمد زائران حضرت رضا (ع)، خدمات‌دهی رایگان خطوط یک و دو مترو در سه روز پایانی ماه صفر از تاریخ ۲۳ شهریورماه تا ۲۵ شهریورماه ارائه خواهد شد.

مجتبی زمانیان با بیان اینکه در این دهه و در ساعت‌های پیک مسافر کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه را در خط یک خواهیم داشت، ادامه داد: همچنین در شب و روز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی (ع) و همچنین در شب و روز شهادت امام رضا (ع) ساعت کاری مترو مشهد در خطوط یک و دو، یک ساعت افزایش می‌یابد.

خدمات‌دهی صلواتی اتوبوس‌رانی در‌۳ روز پایانی ماه صفر

سرپرست سازمان اتوبوس‌رانی مشهد نیز درباره برخی اقدامات این سازمان در دهه پایانی ماه صفر گفت: برابر مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، یازده خط منتهی به حرم در روز‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ صفر به صورت صلواتی ارائه خدمت می‌کنند که این خطوط شامل مسیر‌های ۸۰۰، ۸۰۱، ۸۰۲، ۸۳۰، ۸۳۱، ۱۲، ۵۰، ۶۲، ۸۲، ۸۶ و ۲۱۰ است.

به گفته محمد غلامی تعداد ناوگان در روز‌های رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی، علاوه بر ناوگان موجود تا ۲۵۰ دستگاه تقویت و افزایش خواهد داشت. وی افزود: همچنین در شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ناوگان خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و در شب شهادت امام‌رضا (ع) با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز تقویت خواهد شد.

۷ هزار فضای پارک دائم و موقت در‌اطراف حرم‌مطهر

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز با اشاره به آمادگی پارکینگ‌های دائمی و موقت تحت نظارت این شرکت برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در دهه پایانی صفر، اظهار کرد: با توجه به‌پیش‌بینی‌ها از حضور جمع عظیمی از زائران و عزاداران رضوی در دهه پایانی صفر در جوار مضجع منور رضوی، تعداد ۶۰ پارکینگ دائمی برای خدمات رسانی در آماده‌باش کامل هستند.

احمد آذرکیش ادامه داد: در مجموع تعداد فضای پارک خودرو موجود و مدیریت شده در شهر مشهد ۲۱ هزار فضا است که از این تعداد بیش از ۴ هزار فضای پارک دائم در هسته مرکزی قرار دارد. وی با بیان اینکه تحویل موقت این فضا‌ها برای آماده‌سازی انجام شده است، افزود: اکنون نیز تجهیز این پارکینگ‌ها به سیستم‌های مدیریت پارکینگ، تجهیزات ترافیکی و نظارت تصویری آغاز و در چند روز آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در‌باره پارکینگ‌های موقت نیز اظهار کرد: تاکنون نسبت به تأمین حدود سه فضای پارک خودرو به‌صورت موقت اقدام و این فضا‌ها تأمین شده است و همچنان درصدد هستیم تا در صورت شناسایی زمین مناسب از آن‌ها به عنوان پارکینگ موقت بهره‌برداری کنیم تا معضل کمبود پارکینگ در ایام عزاداری مرتفع شود.

تاکسی‌رانان مشهدی آماده خدمت به زائران رضوی

همچنین سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد از آماده‌باش کامل ناوگان تاکسی‌رانی و افزایش ناوگان در اطراف حرم مطهر، منطقه ثامن و مبادی ورودی شهر برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران، مجاوران و خادمان بارگاه منور رضوی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دهه پایانی ماه صفر، تاکسی‌های مبادی ورودی شهر از جمله پایانه مسافربری امام رضا (ع)، راه‌آهن و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و شبکه‌های بی‌سیم ۱۳۳، ۱۸۳۰ و... افزایش یافته است.

اکبر فلاح به فعالیت شبانه‌روزی نیرو‌های اجرایی و نظارتی خطوط اشاره و اظهار کرد: راه‌اندازی ۱۰ جایگاه دریافت شکایات و همچنین نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های مدیریت خطوط و شبکه‌های بی‌سیم از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران بارگاه رضوی است. وی با اشاره به لغو مرخصی تمام ناوگان دراین دهه، گفت: حدود ۱۰ هزار تاکسی درون شهری مشهد در آماده‌باش کامل هستند.

حمل‌ونقل شهری در خدمت زائران مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->